miercuri, 17 iunie 2020

OBOSEALA


              Oboseala poate sa apara in orice boala consumptiva, grava, cronica (cancer, boli cardiace, pulmonare, hepatice etc),  dar si in alte boli cum ar fi anemia, boala celiaca, hipotiroidia, apneea in

marți, 14 aprilie 2020

vineri, 13 martie 2020

Inlocuitor LEVOTIROXINA

Informare LEVOTIROXINA (MEDICATIA DE SUBSTITUTIE TIROIDIANA!)
Având în vedere dificultatea procurarii de LEVOTIROXINA comprimate din ultima perioadă, exista varianta  sub forma de SOLUTIE, care înlocuiește cu succes tratamentul cu levotiroxina comprimate.
 Se vor păstra aceleași doze recomandate de catre medicul endocrinolog. Aveti mai sus un tabel pentru calcularea dozei dumneavoastra.

marți, 25 februarie 2020

PREGATIRE ECOGRAFII!

SE APLICA LA TOATE ECOGRAFIILE CARE TIN DE ABDOMEN si PELVIS!

IDEAL SE FAC DIMINEATA(A JEUN)



SE RECOMANDA SA NU MANCATI CU CEL PUTIN 4-5 ORE ANTERIOR  ECOGRAFIEI !


SE VA BEA DOAR APA PLATA, ASTFEL INCAT VEZICA URINARA SA FIE PLINA !


TINETI MINTE SA EVITATI CU O ZI INAINTE MANCARURILE CARE  VA BALONEAZA !




Dr Stefan Marinescu
Comp. eco generala si vasculara

miercuri, 22 ianuarie 2020

CUM NE FERIM DE GRIPĂ

Sunt cateva reguli simple:
-evitati zonele aglomerate sau purtati mască(schimbati-o la 3 ore)
-evitati persoanele bolnave
-spalati-vă pe maini, fata si nas
-izolați persoanele bolnave din familie
-mâncați ușor si sănătos; luați periodic Vitamina C (minimum 1 g pe zi)
-vaccinați-vă pe dvs și copiii, daca aveți boli cronice

Dr Stefan Marinescu
Medic primar medicina interna

luni, 13 ianuarie 2020

SFATURI MEDICALE PENTRU SCADERE IN GREUTATE-partea a II a

1. Optați pentru o alimentație săracă în carbohidrați
Numeroase studii au demonstrat că o astfel de alimentație vă poate ajuta să pierdeți de 2-3 ori mai
multe kilograme decât o dietă săracă în grăsimi, în timp ce vă îmbunătățiți starea de sănătate.
2. Controlați-vă porțiile sau numărați caloriile
Aceste două strategii pot fi foarte folositoare. De asemenea, țineți un jurnal alimentar în care să notați
tot ceea ce mâncați sau fotografiați-vă farfuriile. Orice metodă care vă ajută să fiți mai conștienți de
ceea ce mâncați vă poate ajuta să scădeți în greutate.
3. Păstrați la îndemână alimente sănătoase, în caz că vi se face foame
Acest obicei vă poate împiedica să mâncați ceva nesănătos, dacă vi se face foarte foame. Iată câteva
exemple de gustări ușor de preparat și de transportat, pe care sa le aveți la îndemână: fructe, o mână denuci, alune sau semințe (neprăjite), morcovi, iaurt, un baton din cereale integrale fără zahăr sau un oufiert.

OBOSEALA

              Oboseala poate sa apara in orice boala consumptiva, grava, cronica (cancer, boli cardiace, pulmonare, hepatice etc),  dar si ...